Aurinko



Tänään hurjan kuuma ulkona! Meidän talon kulmalta kun nousee pienen metsäpolun pääsee oikein mukaville kaltseille. Siellä voi rauhassa makoilla auringossa. Varjopaikkoja tosin vähän. Siksi ei kauaa voitu ollakaan koska Lotta heräsi päiväunilta ja halusi tutkimaan maastoa ...

Onneksi oli kamera mukana.

Minä tykkään olla ruskea ja maata auringossa. Viime kesän surkeuden sekä raskauden takia olen aika valkoinen , AIKA. Tiedän, että rusketus on vaaraksi ja aurinko aiheuttaa ihosyöpää ynnämuutaynnämuuta. Silti haluan aina aurinkoon. Pystyisin loikoilemaan rannalla tai kaltseilla kokonaisen päivän. Minua ärsyttää kun en ole yhtään ruskea. Hameen altakin pilkottaa aina valkoiset karmivat jalat. 

Niitä päiviä odotellessa. Nyt tuo neiti pitää minut kiireisenä sekä tietenkin, on aina ykkössijalla.
Veljensä on ollut pian jo viikon mummulla ja ukilla kyläilemässä. On päässyt kalaan ja mökille.

Muistelin aikaa neljä vuotta taaksepäin kun töistä kurvasin fillarilla Hietsuun (silloisen työmatkanvarrella) ja lojuin siellä iltaan saakka. Mies oli töissä toisella puolella Suomea sen kesän ja Verneri taisi olla silloinkin pitkän tovin mummulassa.
Minä vaan lojuin.

Kaukana ovat nuo ajat ...


... mutta nämä ajat on paljon parempia! 




Kukkia piti vähän maistaakin.


4 comments

  1. Muista Lottis että leinikit on myrkyllisiä! Ihana epeli tuo. Minä olen päinvastainen tapaus, rakastan varjoa ja kalpeutta. Minua rupeaa oksettamaan ja huimaamaan, jos olen paahteessa yli 5 min.

    ReplyDelete
  2. Söpönen tämä teidän Neiti Kesäheinä!! :D

    ReplyDelete
  3. Minäkin pidän rusketuksesta :) Harmi vain etten jaksa maata auringossa kovin kauaa. Täksi kesäksi sain kivan rusketuksen reilun 2 viikon aurinkolomalta toukokuun lopussa. Nyt olenkin koittanut pitää sopivaa rusketusta yllä, kun se tuntuu nopeasti haihtuvan pois :(

    Suloinen Lotta :) Aika menee tosi nopeasti, tuntui että Lotta syntyi vasta!

    ReplyDelete
  4. Matroskin
    Joo, Lottis muistaa :)
    Ollaan huomattu, että eläimetkin jättävät leinikit syömättä.

    Tanja
    Söpönen, toki :)
    Nyt on pikku kesäflunssa just päällä.

    Mar3ngi
    Ooh, aurinkoloma. Kuulostaa ihanalta! Mulla ei yleensä kunnon rusketus haihdu mihinkään vaan kestää koko vuoden :)

    ReplyDelete